Розмитнення машин для учасників АТО: проект необхідний як для держави, так і для воїнів-патріотів

04.02.2017 року за адресою: м. Харків, вул. Сумська, 25, ХНАТОБ ім. Лисенка відбулася «Перша всеукраїнська конференція учасників АТО «Відстоюємо ззовні – будуємо всередині» (надалі з конференція), в якій прийняли участь представники більш ніж 15-ти ветеранських організацій учасників АТО з усієї України (http://svato.kh.ua/?p=3079&lang=uk).

Одним із питань, що підіймалися на конференції, було питання пільгового ввезення учасниками АТО транспортних засобів на митну територію України.

З метою реалізації цього права у Верховній Раді України було зареєстровано 3 законопроекти: законопроект № 2445А «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо  ввезення на митну територію України транспортних засобів учасниками антитерористичної операції)» (надалі – законопроект № 2445А ), законопроект № 2446А «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо  ввезення на митну територію України транспортних засобів учасниками антитерористичної операції)» (надалі – законопроект № 2446А), законопроект № 5057 «Про внесення змін до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (щодо  ввезення на митну територію України транспортних засобів учасниками антитерористичної операції)» (надалі – законопроект № 5057).

Але на даний час вказані законопроекти так і залишились в стадії «опрацювання комітетами».


Велике прохання усім учасникам бойових дій та членам їх сімей – підтримати нас, та розповсюдити посилання на нашу статтю.

Проаналізувавши вказані законопроекти, з урахуванням Висновків Комітету ВРУ з протидії та запобіганню корупції , Головного науково-експертного управління ВРУ, Комітету ВРУ у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю, ДФС, Мінфіну  України, пропозицій юридичного департаменту ГО «Спілка ветеранів АТО», на першій всеукраїнській конференції учасників АТО «Відстоюємо ззовні – будуємо всередині» делегатами конференції було прийнято рішення підтримати за основу законопроекти № 2445А, №2446А, № 5057 та доопрацювати їх із врахуванням наступних пропозицій:

  • Дію законопроектів № 2445А, №2446А, № 5057 поширити також і на учасників бойових дій з числа добровольців добровольчих формувань, а також на інвалідів війни, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (крім осіб, які добровільно забезпечували (або добровільно залучалися до забезпечення) проведення антитерористичної операції (у тому числі здійснювали волонтерську діяльність).

  • Внести зміни до ст. 3-2 ЗУ «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» (випадки, на які не розповсюджується обов’язковість відповідності ТЗ стандартам ЕВРО-5 та Евро-6) та поширити її дію на учасників АТО, учасників бойових дій з числа добровольців добровольчих формувань, а також на інвалідів війни, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (крім осіб, які добровільно забезпечували (або добровільно залучалися до забезпечення) проведення антитерористичної операції (у тому числі здійснювали волонтерську діяльність).

  • Розуміючи важливість наповнення державного бюджету України та з метою зменшення негативних наслідків від прийняття вказаних законопроектів, при ввезенні транспортних засобів на митну територію України звільнити учасників АТО від сплати акцизного збору та ПДВ, однак залишити обов’язок зі сплати ввізного мита (10% від митної вартості).

  • Створити всеукраїнську робочу групу з розробки доповнень до законопроектів, в яку включити учасників АТО, юристів громадських організацій ветеранів та учасників АТО, представників юридичних ВНЗ (НЮА ім. Я. Мудрого та ХНУВС і ін.).

Від прийняття вказаних законопроектів, з урахуванням пропозицій, прийнятих на конференції, передбачаються наступні позитивні результати:

            А) У випадку ухвалення законопроектів учасники АТО нарешті отримають можливість придбати транспортний засіб.

Навіть, враховуючи, що з 01.01.17 року в Україні збільшений розмір мінімальної заробітної плати до 3200 грн./міс. (38 400,00 грн./рік), все рівно, більшість учасників АТО об‘єктивно не буде мати можливості придбати автомобіль  молодше 2009-го р.в., оскільки його  вартість становитиме понад 5000 євро (екв. 150 000,00 грн.), оскільки вартість авто старше 2009 року випуску, як правило, становить більше 5000 євро. 

01000

Таким чином, якщо буде відмінено обов’язковість відповідності ТЗ стандартам Євро-5 та Євро-6 та при збереженні лише ввізного мита учасники АТО зможуть отримати власне авто за доступною ціною.

Для прикладу візьмемо Skoda Octavia 1.6 л. 2005 р.в.:

  • (Мв) – митна вартість: 1800,00 євро

  • (А) – акцизний збір: (1600 куб.см. х 2,441 євро) = 3905,60 євро

  • (М) – мито: (1800 євро : 100) х 10 = 180,00 євро

  • (П) – ПДВ: (Мв+А+М) : 100) х 20 = 1177,12 євро

  • Формула платежів (Мп) (без урахування ввізного мита): Мп = К – (А + П)

  • Формула кінцевої вартості (К): К = Мв + А + М + П

02000

Сума платежів (Мп) (без урахування ввізного мита) – 5082,72 євро.

Кінцева вартість розмитненого Skoda Octavia 1.6 л. 2005 р.в. (К) – 7062,72 євро

Вартість Skoda Octavia 1.6 л. 2005 р.в. для учасника АТО (з урахуванням ввізного мита) – 1980,00 євро.

            Б) Недоотримання державним бюджетом України платежів від ввезення ТЗ учасниками АТО компенсуються в повному обсязі менш ніж за 9 років, за рахунок акцизу на пальне. Окрім того державний бюджет України отримає додаткові надходження за рахунок сплати ввізного мита.

Оскільки на сьогоднішній день, враховуючи загальну скрутну фінансову ситуацію, учасники АТО не мають змоги ввезти ТЗ за діючими митними правилами, а від так і надходжень від митних платежів до бюджету від цієї категорії населення практично не існує.

Однак, від прийняття законопроектів № 2445А, №2446А, № 5057, з урахуванням пропозицій, прийнятих на конференції, більшість учасників АТО, все ж таки, отримають змогу ввезти ТЗ на митну територію України.

Відповідно до п.п. 215.3.4. п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України, акцизний податок на пальне становить:

  • Для бензинів – 213,5 євро за 1000 літрів;

  • Для дизельного пального – 139,5 євро за 1000 літрів;

  • Для скрапленого газу (пропан, бутан ін. гази) – 52 євро за 1000 літрів.

Нормативний середньорічний пробіг транспортних засобів встановлено у розмірі27 000,00 км. (Постанова КМУ № 66 від 18.02.2016 року «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів…» ).

Середній розхід палива в автомобілі Skoda Octavia 2006 р.в. з бензиновим двигуном об’ємом 1.6 л. в змішаному циклі становить – 9,85 л./100 км. пробігу.

03000

  • Сума річної спожитої кількості палива (Р) – 2659,00 літрів.

Формула: Р = (27000,00 км : 100 км.) х 9,8 л.

  • Сума річного акцизного збору з пального (Ап) – 567,80 євро.

Формула: Ап = (2659,00 л. : 1000 л.) х 213,50 євро.

  • Час компенс. недоотриманих бюджетом коштів (Ч) – 8,95 років

Формула: Ч = 5082,72 євро : 567,80 євро.

Таким чином, сума недоотриманих митних платежів від ввезення учасниками АТО автомобілів на пільгових умовах компенсується повністю за 9 років, і це тільки за мінімальними розрахунками, у відповідності до державних нормативів та за ставками акцизів, що діють на теперішній час.

Окрім того, державний бюджет отримає додаткові надходження від ввізного мита (10% митної вартості ТЗ), оскільки на даний час державний бюджет взагалі не отримує від зазначеної категорії громадян жодних платежів.

           В) Збільшення надходжень до державного бюджету і зменшення навантаження на нього.

Збільшення надходжень до бюджету:

  • ввізне мито (10%);

  • акцизний збір з пального, у відповідності до законодавства, повертається до територіальних громад, а тому чим більше автовласників у відповідній громаді – тим більше суми акцизного податку з пального, які повернуться в бюджети громад (ефективність реформи децентралізації);

  • наявність автомобіля у учасника АТО, дозволить швидше знайти останньому офіційну роботу, що відобразиться у додатковому надходженні до державного бюджету сум ПДФО та ЄСВ.

Зменшення навантаження на бюджет:

  • наявність власного автомобілю нівелює учасникам АТО необхідність користування пільговим проїздом у громадському транспорті, що об’єктивно зменшує розміри компенсації перевізникам вартості проїзду учасників АТО;

  • наявність автомобіля у учасника АТО, дозволить швидше знайти офіційну роботу, що об’єктивно відобразиться у зменшенні розмірів виплати грошової допомоги по безробіттю.

А тому вважаємо, що від внесення змін до законодавства України щодо надання пільг учасникам АТО при ввезенні на митну територію транспортних засобів очікується отримання наступних позитивних результатів:

  • Збільшення надходжень до державного бюджету від ввізного мита та акцизного збору на пальне (за рахунок збільшення споживачів палива), ПДФО та ЕСВ (за рахунок офіційної зайнятості учасників АТО).

  • Зменшення навантаження на державний бюджет в сфері компенсації проїзду пільгових категорій населення, за рахунок зменшення кількості учасників АТО, що користуються пільговим проїздом у громадському транспорті.

  • Зменшення рівня безробіття серед учасників АТО, через зайнятість учасників АТО за допомогою власного ТЗ .

  • Зменшення навантаження на державний бюджет в сфері виплат допомоги на випадок безробіття, за рахунок зайнятості учасників АТО за допомогою власного ТЗ.

  • Соціальна адаптація і інтеграція учасників АТО в мирне суспільство.

  • Зменшення рівня соціальної напруженості серед учасників АТО.


Велике прохання усім учасникам бойових дій та членам їх сімей – підтримати нас, та розповсюдити посилання на нашу статтю.

Враховуючи вищевикладене, розуміючи актуальність та необхідність прийняття вказаних законопроектів, пропонуємо громадським організаціям учасників АТО долучитися до нашої ініціативи, підтримати її та безпосередньо вжити наступних заходів:

  • Направити офіційний лист на ім’я Прем’єр Міністра України – Гройсмана В. Б.

  • Направити офіційний лист до Голови Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

  • Підтримати прийняття законопроектів № 2445А, №2446А, № 5057, з урахуванням пропозицій, викладених вище.

  • Створити всеукраїнську робочу групу з розробки доповнень до законопроектів, в яку включити учасників АТО, юристів громадських організацій ветеранів та учасників АТО, представників юридичних ВНЗ (НЮА ім. Я. Мудрого та ХНУВС і ін.).

  • Направити офіційний лист погодження вашої організації на адресу ГС «Національне об’єднання ветеранів АТО» з підтримкою вищезазначеної ініціативи та свої пропозиції, щодо персонального складу робочої групи з розробки доповнень до законопроектів.